
Een Nederlands monturen merk. Zo kleurrijk, zo onderscheidend. Soms zo anders: So Dutz! En bovenal: zo betaalbaar.
Een Nederlands monturen merk. Zo kleurrijk, zo onderscheidend. Soms zo anders: So Dutz! En bovenal: zo betaalbaar.
Designer Sven Götti: “Design begint in de geest en komt uit het hart.” Het stijlprincipe van Sven Götti is reductie. De door hem ontworpen bril is tijdloos en goed doordacht in elk detail; innovatieve technologie combineren met traditioneel vakmanschap op het hoogste kwaliteitsniveau. Ofwel Zwitserse precisie. Prachtige tijdloze brillen met een buitengewoon hoog draagcomfort in kunststof of hoogwaardig titanium.
Het is een open deur natuurlijk maar toch ook een waarheid als een koe. Een bril moet niet alleen mooi staan maar ook lekker zitten. De details maken het verschil. Het Franse merk Kosby heeft een eigen scharnier ontwikkeld dat niet alleen mooi en verzorgd oogt maar ook garant staat voor een perfecte pasvorm. Je vindt het gepatenteerde systeem dan ook op alle monturen van het merk. Het zorgt er enerzijds voor dat het brillenglas op eenvoudige wijze en heel exact gemonteerd kan worden en verzekert je anderzijds van een ideale pasvorm waarbij het flex-systeem te veel druk op de slapen voorkomt. Kortom, een Kosby bril zit heel erg lekker en dat is niet toevallig maar dankzij de innovatieve technologie en creativiteit van de ontwerpers. Mooi!
Iedere Markus T. bril wordt met de hand gemaakt. Van A tot Z. Het kost al gauw een jaar voordat een nieuwe medewerker zelfstandig mee kan draaien en echt productief wordt. Ieder goedkoop label roept tegenwoordig dat het ‘handmade’ is maar dan hebben ze het toch echt over iets anders. Als een schroef met de hand in het montuur gedraaid wordt, maakt dat het nog geen handwerk. Bij Markus T. wordt alles met de hand gedaan en worden de machines (ontwikkeld door het bedrijf zelf) alleen gebruikt om bijvoorbeeld het titanium te walsen of te snijden. Wij hebben het met eigen ogen mogen zien. Een pracht bedrijf. Wie van onze winkelstijl houdt, kan ook dit prachtmerk waarderen.
Bijna een jaar lang waren we in de ban van de Volvo Ocean Race en volgden we de boten vrijwel dagelijks. De race is voorbij, de mooie herinneringen zijn gebleven. En we hebben de brillen nog! Team Brunel droeg tijdens de hele race de sportzonnebrillen van RĒVO en testte ze tot het uiterste. Felle zon, barbaarse omstandigheden, onstuimige wind. Ze bleken tegen alles bestand en de fantastische lenzen zorgden onder alle omstandigheden voor een perfect en haarscherp zicht. Golfen met of zonder sportbril? Wie ooit een goedkope sportzonnebril geprobeerd heeft, doet het misschien nog steeds liever zonder maar kenners weten beter. Wij keken een dagje mee op de KLM OPEN bij RĒVO en zagen met eigen ogen hoe golfers reageerden op de haarscherpe beelden en het superieure contrast dat de lenzen in deze brillen bieden. Met een RĒVO sportzonnebril zie je daadwerkelijk scherper en beter en kan je de bal gemakkelijker volgen. Gewoon zelf eens proberen met een RĒVO!
Het Duitse Rodenstock maakt al 140 jaar ‘meesterlijke’ monturen, zonnebrillen en brillenglazen voor veeleisende liefhebbers van kwaliteit en stijl. ze noemen het zelf ‘individual masterpieces’ en dat zijn het ook. Met aandacht voor detail ontworpen en vervolgens met zorg gemaakt. Montuur en glazen vormen een eenheid en zijn niet alleen afgestemd op je persoonlijke stijl maar ook op het voorgenomen gebruik. Voor wie veel auto rijdt zijn er andere brillenglazen dan voor wie met zijn zonnebril vooral op een terrasje zit en watersporters stellen andere eisen aan hun zonnebril dan golfers. Laat je goed voorlichten en ontdek een wereld aan mogelijkheid. Met 140 jaar ervaring weten ze bij Rodenstock wel waar ze het over hebben!
De ontwerpers van het Oostenrijkse Silhouette hebben een duidelijke filosofie. Een bril mag nooit overheersen, het gezicht van de drager is belangrijker dan de bril. Dat leidt keer op keer tot mooie minimalistische ontwerpen die terug gebracht zijn tot de essentie en waarbij kwaliteit en draagcomfort een hoofdrol spelen. ‘less is more’.